Współpraca ze stowarzyszeniem ProVeg

Metryka praktyki

Firma: Aldi,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Ekoprodukty
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

W 2021 roku sieć rozwinęła współpracę z Fundacją ProVeg i rozpoczęła promocję żywności wegańskiej, w tym m.in. roślinnych zamienników mięsa, ryb, owoców morza i nabiału.

Segment produktów roślinnych systematycznie rozrasta się i zdobywa coraz większą popularność wśród konsumentów w Polsce i na świecie. Konsumenci z całego świata są coraz bardziej świadomi swoich wyborów żywieniowych i zachowań konsumpcyjnych.

W 2021 roku w Aldi przeprowadzono kampanie edukacyjne dla naszych klientów. Także w gazetkach konsumenci znajdują podpowiedzi jak skomponować proste roślinne dania z produktów dostępnych w sklepach sieci. A wybór jest szeroki – od past wegańskich przez roślinne alternatywy sera i wędlin po jaglane ciasteczka czy produkty wegańskie marki własnej ALDI Gut Bio

Podczas całej kampanii składającej się z 4 tematycznych tygodni omówione zostały poniższe tematy:

  • Zdrowy talerz – dlaczego warto się zdrowo odżywiać? Jak powinien wyglądać zdrowy talerz? Jak przygotować zbilansowane posiłki roślinne?
  • Roślinne wakacje – jak komponować „przenośne” posiłki, by jedzenie podczas podróży, na plażę, na wyprawę rowerową było zbilansowane?
  • Roślinny powrót do szkoły – więcej roślin w diecie dzieci – jak i po co wprowadzać więcej warzyw i owoców do diety dzieci? Jak komponować zdrowe i smaczne śniadaniówki i lunchboxy?
  • Zadbaj o odporność – odporność na roślinach. Jak budować odporność organizmu? Po jakie produkty sięgać jesienią i zimą by wspierać profilaktycznie organizm w walce z infekcjami.