Współpraca z Too Good To Go

Metryka praktyki

Firma: Danone,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Odpowiedzialna konsumpcja
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 17 - Partnerstwo na rzecz celów

Danone rozpoczął współpracę z Too Good To Go w 2021 r., sprzedając paczki z produktami mlecznymi i roślinnymi Danone z bliskim terminem ważności. Całkowity dochód z dotychczas zrealizowanych dwóch edycji został przekazany Fundacji Banków Żywności. Współpraca miała też wymiar edukacyjny, zachęcający konsumentów do zmiany nawyków. W ramach Koalicji „Często Dobre Dłużej” na wybranych produktach Danone zamieścił logotyp zachęcający do sprawdzania produktów za pomocą zmysłów przed wyrzuceniem. Firma zmieniła też znakowanie produktów mlecznych z „należy spożyć do” na „najlepiej spożyć przed”. Aby zwrócić uwagę na problem w Polsce, firma postanowiła również przekazać najbardziej znanego brand hero marki, Małego Głoda, w wizerunkowej kampanii mającej na celu walkę z marnowaniem żywności.

W mediach ukazało się ponad 100 publikacji o współpracy Danone z Too Good To Go. Zasięg mediowy kampanii osiągnął 15 milionów użytkowników. Wyemitowany odcinek o niemarnowaniu żywności u Karola Paciorka z Aretą Szpurą został wyświetlony 62 tysiące razy. Ponadto, live z Sylwią Majcher osiągnął 6,3 tys. wyświetleń.