Wspieranie bezpieczeństwa podczas pandemii COVID-19

Metryka praktyki

Firma: Żabka Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Zdrowie pracowników
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Wspierając bezpieczeństwo podczas pandemii COVID-19 w zakresie zdrowia swoich pracowników, klientów, franczyzobiorców i partnerów biznesowych, Żabka Polska wdrożyła wiele działań, m.in. testy antygenowe, webinary w okresie izolacji i pracy zdalnej, możliwość pracy zdalnej. Dystrybuowała materiały sanitarne i ochrony osobistej. Jako pierwsza w Polsce wprowadziła program Bezpieczeństwo i Higiena+ stworzony we współpracy z jednostką certyfikującą TÜV NORD. Programem objęte zostały wszystkie etapy łańcucha dostaw, od produkcji marek własnych, obszaru magazynowania, dystrybucji i sprzedaży. Skuteczność funkcjonowania sieci Żabka w okresie pandemii wynikała z błyskawicznej reakcji na wydarzenia w Polsce i na świecie, a także z umiejętności elastycznego dostosowania organizacji do zmian w otoczeniu. Działania zostały podjęte od razu po pierwszych informacjach o COVID-19 w Polsce. Dbając o zdrowie pracowników i ich rodzin, w 2020 roku Żabka wykonała wśród nich ponad 20 tys. testów antygenowych i 3 tys. testów molekularnych, a franczyzobiorcom przekazała materiały sanitarne i ochrony osobistej (m.in. 128 mln rękawiczek, 27 tys. przyłbic, 470 tys. płynów do dezynfekcji, 4,7 mln maseczek jednorazowych). Żabka zorganizowała ponad 30 webinariów, wspierających pracowników w okresie izolacji i pracy zdalnej. Ok. 96% pracowników miało możliwość pracy zdalnej.

Działania objęte programem Bezpieczeństwo i Higiena+ miały na celu podwyższenie standardów bezpieczeństwa higienicznego i zwiększenie zaufania do sieci Żabka. W 2020 r. audyty przeprowadzone zostały we wszystkich sklepach, w centrach logistycznych i terminalach własnych oraz u wytypowanych dostawców marek własnych, którzy byli również dodatkowo wspierani wytycznymi oraz dobrymi praktykami, które można wdrażać w odpowiedzi na sytuację epidemiczną. Pozytywne wyniki przeprowadzonych audytów to efekt pracy przede wszystkim franczyzobiorców, kadry operacyjnej, pracowników centrów logistycznych i centrali Żabki oraz partnerów biznesowych (dostawców), świadczący o wysokim poziomie świadomości i zaangażowania w kwestie higieny i bezpieczeństwa.

https://www.zabka.pl/program-bezpieczenstwo-i-higiena