Wsparcie dla Ukrainy

Metryka praktyki

Firma: Jeronimo Martins Polska,
Branża: FMCG, Handel,
Obszar tematyczny: Prawa człowieka
Kategoria: Pomoc dla Ukrainy
Dokument źródłowy: Raport 2022

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 10 - Mniej nierówności
- Cel 17 - Partnerstwo na rzecz celów

Jeronimo Martins Polska i jej klienci razem z Fundacją Biedronki i Grupą Jeronimo Martins przeznaczyły łącznie na wsparcie Ukrainy ponad 65 mln zł. Kilka dni po inwazji sieć Biedronka stworzyła mechanizm, który pozwalał klientom wpłacać środki na kasach, jak również przekazywać produkty na rzecz Ukrainy. Łącznie klienci sieci w ciągu 17 tygodni przekazali ponad 650 ton produktów, a w ciągu 6 miesięcy 8 mln zł. na rzecz 8 organizacji partnerskich. Ponadto Biedronka przeznaczyła 5 milionów złotych na darowizny produktowe na rzecz zarówno dużych organizacji, jak i mniejszych inicjatyw, a Grupa Jeronimo Martins przekazała 5 mln euro dla 5 organizacji: PCK, PAH, PMM, Caritas oraz SOS Wiosek Dziecięcych.