Worksmile

Metryka praktyki

Firma: DB Schenker,
Branża: Transport i logistyka,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Wsparcie pracowników
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Firma DB Schenker umożliwiła pracownikom dostęp do Worksmile (platformy benefitów wspierającej m.in. dbanie o aktywność fizyczną i zdrowy styl życia),  by zachęcić pracowników do aktywności fizycznej i by posiadali oni dostęp do benefitów pracowniczych. Platforma Worksmile pozwala zarządzać benefitami, występować o świadczenia oraz kontrolować przyznawane benefity. Najnowszym benefitem na platformie jest comiesięczne finansowe doładowanie konta Worksmile dla każdego pracownika. Środki z doładowania pracownicy mogą przeznaczyć na zakupy produktów, usług, a także kulturę i rozrywkę, oferowane w kafeterii. Firma stale przygląda się zgłoszeniom pracowników, które dotyczą przypadków uciążliwości pracy, schorzeń, oraz przechodzonych chorób zawodowych. Zmniejszanie się ich liczby jest zasługą zarówno przestrzegania standardów i higieny pracy, jak i realizowania działań prozdrowotnych, takich jak właśnie zachęcanie pracowników do odpowiedniej aktywności fizycznej poprzez platformę Worksmile. DB Schenker monitoruje rodzaje aktywności fizycznej podejmowanej przez pracowników, przyznawane kudosy (pochwały). Liczba złożonych wniosków w 2021 r. to 3500. Z Worksmile korzysta obecnie 2304 pracowników.

Na platformie pracownicy zarejestrowali m.in.:

  • 10,5 tysiąca kilometrów biegania
  • 32 tysiące kilometrów chodzenia
  • 130 godzin praktyki jogi
  • 580 godzin ćwiczeń rozciągających.

Wdrożenie przez firmę rozwiązań oferowanych w ramach platformy Worksmile pomogło wielu pracownikom zorganizować swój wolny czas i utrzymać aktywność fizyczną na odpowiednim poziomie – szczególnie w okresie pandemii. Szeroki wachlarz oferowanych usług (treningi live, kursy medytacji, wyzwania za punkty) znacząco przyczynił się do poprawy samopoczucia pracowników oraz polepszenia kultury organizacyjnej.