WłączOne

Metryka praktyki

Firma: Orange Polska,
Branża: Telekomunikacja,
Obszar tematyczny: Prawa człowieka
Kategoria: Kobiety w biznesie
Dokument źródłowy: Raport 2020

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 5 - Równość płci
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

Orange Polska jako firma technologiczna cały czas potrzebuje kandydatów do obszarów STEM w celu realizacji projektów. Z drugiej strony firma dostrzega, że kobiety często mają wiele obaw związanych z pracą w tych obszarach. Dlatego zależy jej na zachęceniu ich do podjęcia decyzji o rozwoju właśnie w tych obszarach.

Kobiety w Orange tworzą technologie, rozwijają karierę, są częścią tego, co tworzy firma, są WłączOne. Pokazując przykłady takich kobiet firma chce  wzmocnić wizerunek kobiet w technologiach, zwiększyć liczbę zgłoszeń do pracy utalentowanych absolwentek z dobrych uczelni oraz kobiet posiadających już doświadczenie.

W warszawskiej galerii handlowej Elektrownia Powiśle pojawiła się interaktywna instalacja, która pozwalała przechodniom porozmawiać na żywo na wideo ze specjalistkami z Orange Polska. Wykorzystano najnowsze technologie, aby pokazać kobiety, które pracują w obszarach technologicznych, poprzez pokazanie ich zadań i projektów. Nagranie ambientu było motywem przewodnim do rozpoczęcia kampanii informacyjnej. Kolejnym etapem był cykl wywiadów, postów w social mediach oraz podcastów z ambasadorkami inicjatywy, które pracują w obszarach technologicznych i chcą zachęcać do tego inne kobiety.

Rozwiązanie odważnie mówi o kobietach w technologiach – nie dyskutuje tylko o możliwościach rozwoju, ale także elementach związanych ze szklanym sufitem czy stereotypami – często tematach tabu.

Nie mówi tylko o problemie, ale daje konkretne rozwiązania w postaci merytorycznych wskazówek – jak zacząć, gdzie szukać możliwości rozwoju, gdzie szukać wiedzy.

Dzięki inicjatywie firma promuje także działania wewnętrzne, które już działają kompleksowo i wspierają kobiety, tym samym wzmacniając wizerunek Orange jako firmy wspierającej różnorodność. Firma wspiera i wzmacnia kobiety, które boją się podjąć decyzję o pracy w technologiach.  Kampania miała szeroki zasięg medialny – film wyświetlono ponad  326 tys. razy ( YT,FB, LinkedIn) a kampania dotarła do ponad 1,4 mln odbiorców.