Wirtualna Rzeczywistość Bayer

Metryka praktyki

Firma: Bayer,
Branża: Farmaceutyka, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

Bayer Sp. z o.o. wprowadziła aplikacje Wirtualnej Rzeczywistości do zastosowań edukacyjnych.

Aplikacje mają charakter popularno-naukowy i są elementem wykorzystywanym szeroko podczas otwartych warsztatów w warszawskim Salonie Zdrowia Baylab: centrum popularyzacji nauki i profilaktyki. Zostały przygotowane jako nowoczesne i atrakcyjne narzędzie popularyzatorskie dla osób w różnym wieku, a scenariusz każdej aplikacji opracowali wspólnie specjaliści z zakresu medycyny, rolnictwa, interaktywności i „gamingu”.

Od listopada 2016 uczestnicy zajęć (osoby od 8 roku życia, przy niektórych tematach warsztatów – od 13 roku życia) mają dostęp do trzech modułów aplikacji VR, umożliwiającej wyprawę do wnętrza ludzkiego organizmu. Wyprawa się z trzech modułów – pierwszy oferuje możliwość obejrzenia oka od środka, drugi to wycieczka przez układ krwionośny do mózgu, trzeci pozwala na obserwowanie z bliska flory bakteryjnej w układzie pokarmowym człowieka.

Dzięki aplikacjom można w bardzo plastyczny i przekonywujący sposób uświadomić sobie przebieg ważnych procesów w ludzkim organizmie. Dzięki nim można zrozumieć na czym polega migotanie przedsionków oraz jak widzi świat osoba cierpiąca na wysiękowe zapalenie plamki żółtej (AMD).

W 2017 roku do istniejących dołączyła druga aplikacja: „Wirtualna Farma” ukazująca istotę bioróżnorodności w codziennej pracy rolnika, podkreślająca znaczenie właściwych praktyk na rzecz bezpiecznej pracy w gospodarstwie.

Aplikacje wykorzystywane są również poza Baylab, podczas wydarzeń o charakterze popularyzatorskim i profilaktycznym takich, jak obchody Światowego Dnia Serca, popularyzacja badań PSA podczas wydarzenia „Latające Psy”, konferencja „ARYTHMIX – Migotanie przedsionków” czy akcje krwiodawstwa z dziennikiem „Fakt”.

Aplikacje zostały uznane najlepszymi edukacyjnymi aplikacjami VR przez organizatorów Warsaw VR Days 2016.

Działanie realizowane było w partnerstwie z firmą Immersion.

Test aplikacji VR Bayer przeprowadzony przez autorów vloga „Kasia i Maciek”