Usługa „SąSiatki” w Carrefour Polska

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Ułatwienia dla klientów
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Usługi oparte na ekonomii współpracy to dynamicznie rozwijający się światowy trend w handlu. Zmieniają one sposób, w jaki konsumenci korzystają z dóbr, uczą się czy komunikują. Usługa „SąSiatki” to innowacja oparta na mechanizmach ekonomii współpracy. Za pośrednictwem nowej usługi klienci Carrefour Polska mogą zamawiać zakupy przez internet i dostarczać je sobie nawzajem. Klient, który chce zamówić zakupy z wykorzystaniem usługi „SąSiatki”, powinien skorzystać bezpośrednio ze strony sasiatki.pl lub ze sklepu internetowego eCarrefour.pl. Tam dodaje wybrane produkty do koszyka, do którego zostaje też automatycznie doliczony tzw. Shopper Bon o wartości 10 PLN – jest to kwota, którą otrzyma dostawca zakupów w formie kuponu zniżkowego po zrealizowaniu usługi. Natomiast klient otrzyma e-mailem bon rabatowy o wartości 5 PLN na kolejne zakupy w sklepie internetowym. Po zatwierdzeniu zawartości koszyka wystarczy poczekać na potwierdzenie przyjęcia zlecenia przez dostawcę i jego wizytę z zamówionymi produktami, która powinna nastąpić w ciągu maksymalnie 120 minut od złożenia zamówienia, w zależności od dostępności dostawcy. Dostawca, będąc w sklepie, korzysta w tym czasie z aplikacji mobilnej Mój Carrefour. To w niej zarządza swoim profilem, na którym określa takie parametry jak: godziny swojej dostępności, maksymalna kwota zakupów czy waga produktów. Po przyjęciu listy zakupów do realizacji dostawca kompletuje ją w sklepie. Ostatnią fazą usługi jest dostawa zakupów pod wskazany adres, gdzie klient zwraca dostawcy pełną kwotę za zakupy w postaci gotówki lub płatności aplikacją mobilną Blik lub PeoPay.