Uruchomienie interaktywnego portalu chemicznego „Poczuj chemię” – PKN Orlen

Metryka praktyki

Firma: PKN Orlen,
Branża: Energetyka, Surowce i paliwa,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2012

Mała liczba studentów kierunków technicznych, a co za tym idzie znikoma innowacyjność polskiej gospodarki, niski poziom zaawansowania technologicznego polskiej młodzieży oraz opinia o chemii jako nauce trudnej i niezrozumiałej to główne powody powstania portalu edukacyjnego poczujchemie.pl. Celem tego narzędzia jest pobudzenie zainteresowania chemią wśród młodzieży, która jeszcze nie wybrała kierunku kształcenia, pokazanie internetu jako źródła wiedzy, a także zachęcenie szkół do korzystania z sieci w procesie dydaktycznym. Portal został zrealizowany i sfinansowany przez PKN ORLEN. Przed uruchomieniem portalu w pięciu miastach wśród 500 osób (maj 2011) firma przeprowadziła badanie „Postrzeganie chemii przez Polaków”, z którego wynikało, że co drugi Polak uważa chemię za bardzo trudną i mało zrozumiałą. Z drugiej strony prawie wszyscy zauważają, że jest to dyscyplina niezwykle ważna dla rozwoju gospodarczego. Rozmowy z uczniami gimnazjów podczas spotkań organizowanych w ramach „Lekcji Chemii z ORLENEM” zdecydowały o zawartości i funkcjonalności portalu. W roku 2012 na portalu było zarejestrowanych 3270 użytkowników. Fundacja Wokulski przyznała portalowi wyróżnienie Pozytywista Roku 2011 w kategorii „Nauka i edukacja”. Portal został nominowany do nagrody Złote Spinacze 2012 w kategorii „Kreatywność”.

Więcej informacji