Dla mediów
ENGLISH
O nas
Kim jesteśmy
Misja, wartości i standardy
Ludzie
Sprawozdania i raporty
Statut
Kontakt
Polityka prywatności i przetwarzanie danych osobowych
Co robimy
Współpraca
Współpraca z biznesem
Współpraca ze środowiskiem akademickim
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Współpraca z administracją
Współpraca międzynarodowa
Programy
Program Partnerstwa
Chapter Zero Poland
Karta Różnorodności
Karta Praw Dziecka w Biznesie
Centrum Wolontariatu Pracowniczego
Liga Odpowiedzialnego Biznesu
Prowadzenie badań
Szkolenia
Konkursy
O konkursach
Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju
Pióro odpowiedzialności
Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes”
Ogólnopolski konkurs wiedzy o ESG
Baza wiedzy o ESG
Baza wiedzy
Baza wiedzy o ESG
Wydarzenia
Encyklopedia ESG
Publikacje
Artykuły eksperckie
Podcast Odpowiedzialny
Dobre praktyki
Program partnerstwa
Torby plastikowe i edukowanie przyszłych konsumentów – IKEA
Metryka praktyki
Firma:
IKEA Retail,
Branża:
Przemysł drzewny, papierniczy i meblowy,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy:
Raport 2007
Decyzja o wycofaniu jednorazowych toreb plastikowych jest wynikiem konsekwentnie realizowanej polityki firmy, mającej na celu ograniczenie negatywnego wpływu działalności firmy IKEA na środowisko naturalne. Powszechnie stosowane torby plastikowe są jednym z największych zagrożeń dla środowiska, zarówno jeśli chodzi o pozyskanie surowca (nieodnawialne zasoby Ziemi), proces ich produkcji (energia, transport, substancje chemiczne), jak i późniejszą utylizację (odpady trafiające na wysypiska). We wrześniu 2007 roku wycofano ze wszystkich sklepów IKEA w Polsce jednorazowe, bezpłatne torby plastikowe do pakowania zakupów, jednocześnie zachęcając klientów do wykorzystywania toreb wielokrotnego użytku. Działanie to ma wpłynąć na zmianę postaw klientów wobec jednorazowych toreb plastikowych również w innych sklepach i w ten sposób spotęgować proekologiczny efekt naszego działania. W 2006 roku klienci sklepów IKEA w Polsce zużyli ponad 10 milionów bezpłatnych, plastikowych torebek. Pieniądze wydawane do tej pory na ich produkcję firma przeznaczyła na posadzenie miliona drzew na terenie nadleśnictw wchodzących w skład Leśnego Kompleksu Promocyjnego „Lasy Mazurskie”.W ramach polityki proekologicznej, firma, wspólnie z Fundacją Ziemia, prowadzi programy proekologiczne („Pomóżmy Kasztanowcom”) mające na celu ochronę kasztanowca – gatunku drzewa zagrożonego w Polsce wyniszczeniem. Są to akcje edukacyjne dla dzieci w wieku szkolnym. W „Wielkie Kasztanobranie” zaangażowało się w sumie 29 szkół i przedszkoli stołecznych i z okolic Warszawy, zebrano łącznie ponad 7 ton kasztanów. Z kolei „Ekolekcje” są comiesięcznymi zajęciami dla dzieci, odbywającymi się w sklepach IKEA, gdzie przyszli konsumenci mogą dowiedzieć się, na czym polega segregacja śmieci i podstawowe problemy związane ze środowiskiem oraz nauczyć się podstaw odpowiedzialnych i przyjaznych środowisku zakupów.
Nadchodzące wydarzenia
LIS
28
Gala Karty Różnorodności
LIS
28
WEBINAR - Human Rights Due Diligence in the Logistic Sector
GRU
06
Konferencja D&I Changemakers
Pozostałe wydarzenia
Polecane
Chapter Zero Poland z nową Radą Programową i Komitetem Sterującym
Rekrutacja na stanowisko dyrektora_ki ds. operacyjnych FOB
28 listopada Gala Karty Różnorodności. W programie inspiracyjne wystąpienia i eksperckie debaty o trendach DEI
Trwają konsultacje ws. SFDR