Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
OPIS PROJEKTU / ROZWIĄZANIE:
Założono, że realizowany projekt musi mieć jasny cel społeczny, być ściśle powiązanymi z profilem kompetencji TP jako firmy telekomunikacyjnej, mieć ogólnopolski i długofalowy zasięg i włączać w jego realizację różne zasoby firmy. Efektem prac jest program Telefon do mamy.
Na oddziałach dziecięcych w szpitalach zakładane są specjalne, przyjazne dziecku kolorowe aparaty telefoniczne, z których mały pacjent może korzystać bezpłatnie. Dzieci przebywające w szpitalu mogą ponadto kontaktować się z bliskimi poprzez darmowy Internet. Zaproszenie do udziału w projekcie otrzymały wszystkie oddziały dziecięce w Polsce. Obecnie w całej Polsce funkcjonuje 1005 Telefonów do Mamy, z których mali pacjenci wydzwonili już 5 milionów minut.
Telekomunikacja prowadzi jednocześnie program wolontariatu dla pracowników. W realizację projektu Telefon do mamy zaangażowani są pracownicy z różnych obszarów funkcjonalnych firmy. Na stałe w projekcie uczestniczy 32 wolontariuszy – pracowników TP, którzy opiekują się szpitalami i regularnie przekazują karty telefoniczne dzieciom w tych szpitalach. Większa liczba wolontariuszy, około 300, bierze udział w różnych akcjach realizowanych w ramach projektu, takich jak np. akcja Mikołajek czy pomoc w remoncie sal szpitalnych. W przygotowaniu pracowników – wolontariuszy wspiera Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu. Firma organizuje spotkania podsumowując rezultaty programu, wyróżniając i nagradzając pracowników, którzy się na rzecz tego programu angażują.
Dodatkowo firma informuje o programie i pracownikach – wolontariuszach poprzez wewnętrzne kanały komunikacji.
KORZYŚCI:
– Projekt przyczynia się do budowy wizerunku TP SA jako firmy zaangażowanej społecznie, jest rozpoznawalny i dobrze oceniany zarówno przez pracowników firmy jak i opinię publiczną; – TP jest wymieniana spontanicznie wśród firm pomagających dzieciom przez 20% badanych, a ze stwierdzeniem, ze firma „inicjuje i wspiera ważne akcje dla dzieci” zgadza się 52% społeczeństwa (rok wcześniej tylko 36%). W maju 2005 prawie 55% badanych wskazało TP jako „odpowiedzialną społecznie”; – Projekt zdobył wiele prestiżowych nagród, m.in. w 2004r. został uznany za najlepszą kampanię PR w kategorii PR Korporacyjny przyznawaną przez Związek Firm PR w Polsce „Złote spinacze”; firma otrzymała tytuł „Dobroczyńca Roku 2004” przyznawany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce w kategorii „strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, czy IPRA Golden World Awards for Excellence in PR w kategorii CSR.
WYZWANIA:
– Zaangażowanie różnych działów firmy na co dzień nie związanych z działalnością społeczną; – Zapewnienie obsługi technicznej i infrastruktury dla ogólnopolskiego projektu.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– Kluczową rolę odgrywa w takim programie komunikacja wewnętrzna; – Warto zadbać o informację zwrotną ze strony odbiorców (szpitalu), by „nie uszczęśliwiać nikogo na siłę”.