Tęczowa Akademia – UPC

Metryka praktyki

Firma: UPC Polska,
Branża: Telekomunikacja,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2004
Tęczowa Akademia UPC Telewizji Kablowej to cykl akcji edukacyjnych dla dzieci, oparty na idei łączenia nauki z zabawą oraz dawania dzieciom nowych umiejętności. Projekt uczy dzieci otwartości na ludzi, promuje wnoszenie wkładu w budowę lokalnych społeczności, pomaga dzieciom w rozwijaniu ich zainteresowań. Akcja edukacyjna jest złożona z kilku programów, m.in.: Tęczowej Akademii Pływania – w dwóch edycjach akcji (latem ubiegłego i tego roku) około 2 tysięcy dzieci w całej Polsce skorzystało z bezpłatnej nauki pływania i poznało zasady zachowania bezpieczeństwa nad wodą, Podwórkowej Ligi Baseballu – bezpłatnych treningów gry; Tęczowych Biblioteczek wyposażonych w interesujące pozycje literatury dziecięcej, książki na temat Unii Europejskiej, albumy przyrodnicze oraz kasety wideo z filmami przyrodniczymi; Tęczowej Deskorolki organizowanej wspólnie z kanałem telewizyjnym Extreme Sports Channel w pięciu miastach w Polsce nauki jazdy na deskorolce i tańca breakdance; Tęczowego Internetu, w ramach którego w Krakowie i Warszawie UPC i Cello ufundowały pracownie komputerowe z bezpłatnym dostępem do szerokopasmowego Internetu oraz kurs podstaw korzystania z Internetu dla dzieci oraz Tęczowej Akademii Przygody – organizowanych wspólnie z National Geographic Channel w całej Polsce spotkań z kulturą afrykańską połączonych z nauką tańca i śpiewu afrykańskiego, opowieściami podróżników i degustacją potraw z Czarnego Lądu.