Szkolny turniej piłkarski Coca-Cola Cup – Coca-Cola Poland Services

Metryka praktyki

Firma: Coca-Cola HBC Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2007
Coca-Cola Cup to największy turniej piłkarski dla młodzieży szkolnej w Polsce, wpisany w europejską strategię Coca-Cola „Fit For the Future”, która promuje m.in. aktywność fizyczną, szczególnie wśród młodzieży. Przez prawie dekadę istnienia turnieju udział w nim wzięło kilkaset tysięcy młodych zawodników.W roku 2007 w turnieju wzięło udział około 50 tys. zawodników z 4853 drużyn: 2592 ze szkół podstawowych i 2261 z gimnazjów. Nagrodami w turnieju dla zwycięskich drużyn oraz reprezentowanych przez nich szkół jest sprzęt sportowy i elektroniczny. Nagroda główna, przeznaczona dla zwycięzców finału krajowego, to zazwyczaj kilkudniowy wyjazd na mecz czołowego zespołu ligi europejskiej.

Coca-Coca Cup jest wydarzeniem, które pozwala na realizację marzeń młodych piłkarzy dotyczących profesjonalnej kariery piłkarskiej. Wielu uczestników wcześniejszych edycji turnieju gra dzisiaj w juniorskich reprezentacjach Polski. Kilku trenuje w czołowych klubach europejskich, zyskując szansę na udział w Reprezentacji Polski podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012. W Coca-Cola Cup oprócz piłkarzy coraz szerzej angażują się trenerzy, nauczyciele i rodziny uczestników oraz przedstawiciele samorządów lokalnych.

Szacuje się, że informacja o turnieju w 2007 roku dotarła do ponad 10 milionów osób. Turniej Coca-Cola Cup postrzegany jest jako bardzo atrakcyjne i prestiżowe wydarzenie nie tylko przez samych zawodników, ale również przez ich otoczenie, co korzystnie wpływa na wizerunek marki korporacyjnej.