Szkolenia żywieniowe Nestlé Polska – Nestlé Polska

Metryka praktyki

Firma: Nestlé Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Targi CSR 2005, 2008, 2010

SYTUACJA / PROBLEM:W 2007 roku firma rozpoczęła realizację Projektu Szkoleń Żywieniowych (ang. Nutrition Quotient, czyli Inteligencja Żywieniowa) dla wszystkich pracowników Nestlé na świecie. Powstał on jako odpowiedź na potrzebę edukacji żywieniowej, zrozumienia wpływu żywności na zdrowie. Szkolenia Żywieniowe są częścią strategii Nestlé „Nutrition, Health and Wellnes”, której celem jest ewolucja Nestlé w kierunku zaufanego eksperta i doradcy naszych konsumentów w dziedzinie żywienia, zdrowia i dbałości o dobre samopoczucie.OPIS DOBREJ PRAKTYKI/ ROZWIĄZANIE:

Szkolenia żywieniowe w Nestlé Polska rozpoczęły się na początku 2007 roku i potrwają do końca tego roku. Podzielone są na kilkanaście etapów ze względu na fakt, iż obejmują wszystkich pracowników firmy. Zostały one przygotowane w 3 modułach: Podstawowym, Zaawansowanym i Specjalistycznym, w zależności od stopnia zaangażowania pracownika w proces tworzenia produktów i opracowywania komunikacji z konsumentami. Celem projektu jest edukowanie pracowników z zakresu wiedzy żywieniowej, która w obszarze zawodowym wspomoże realizację strategii „Nutrition, Health and Wellnes”. W Nestlé wierzymy, że bez pogłębiania znajomości wpływu diety na zdrowie i samopoczucie trudno jest tworzyć zdrowsze produkty, atrakcyjną komunikację żywieniową czy też budować wiarygodny wizerunek naszej firmy, jako partnera w budowaniu smacznego
i zbilansowanego menu.

KORZYŚCI

DLA FIRMY:
– dzięki szkoleniom żywieniowym pracownicy mogą lepiej zrozumieć przemiany zachodzące w firmie
(od firmy produkującej bezpieczne i wysokiej jakości produkty w firmę propagująca prawidłowe odżywanie, zdrowie i dobre samopoczucie) prowadzi to do lepszego zrozumienie strategii firmy.
– dzięki warsztatom żywieniowym wzrosła również świadomość wiedzy żywieniowej wśród samych pracowników i ich bliskich z zakresu zdrowego odżywiania się.

DLA ADRESATÓW PROGRAMU:
– ze szkoleń żywieniowych Nestlé Polska skorzystało już prawie 1700 pracowników – tj. 70% zatrudnionych. Należy podkreślić, że tematyka szkoleń żywieniowych Nestlé jest szeroka. Obejmuje ona informacje z zakresu prawidłowego odżywiania się nie tylko dla dorosłych, ale również i dzieci. Program warsztatów skierowany jest więc do różnych grup i dlatego jest uniwersalny.
Warsztaty objęły również naszych partnerów biznesowych.

WYZWANIA:

Największym wyzwaniem dla firmy jest mała liczba trenerów – w stosunku do liczby pracowników (2500), których planujemy przeszkolić do końca tego roku. Kolejnym wyzwaniem dla trenerów Nestlé Polska jest takie dopasowanie kalendarza szkoleń, aby nie kolidował on z codziennymi obowiązkami pracowników.