Światowy Dzień Wody 2017 z Coca Cola HBC Polska

Metryka praktyki

Firma: Coca-Cola HBC Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Edukacja ekologiczna
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 6 - Czysta woda i warunki sanitarne

W celu budowania świadomości swoich pracowników na aspekty związane z odpowiedzialnym wykorzystywaniem wody Coca Cola HBC Polska zorganizowała kampanię dotyczącą Światowego Dnia Wody 2017. W ramach kampanii zrealizowano szereg działań:

  • 22 marca 2017 zaproszono pracowników do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie fotograficznym, który był poświęcony wodzie i lasom. Nagrodzono najlepsze zdjęcia w dwóch kategoriach: „Liczy się każda kropla” oraz „Zielone płuca”.
  • W Warszawie odbył się trening biegowy „Nad brzegiem Wisły”, prowadzony dla pracowników i ich przyjaciół w ramach klubu biegowego Roberta Korzeniowskiego RK Athletics.
  • Zakłady produkcyjne w Tyliczu i w Krakowie tego dnia zaprosiły uczniów z okolicznych szkół do odwiedzenia zakładu i przygotowały specjalną praktyczną lekcję na temat oszczędzania wody i jej obiegu w przyrodzie. W sumie około 150 uczniów poznało ideę dnia wody, przypomniała sobie zasady oszczędzania wody oraz zasady obiegu wody w przyrodzie.
  • W warszawskim lasku na Młocinach odbył się otwarty piknik ekologiczny dla pracowników, rodzin oraz ich przyjaciół. W ramach akcji został posprzątany brzeg rzeki Wisły i okoliczny las. Osoby, które zebrały najwięcej odpadów otrzymały niespodzianki. Najmłodsi uczestnicy mogli wziąć udział w zabawach i konkursach przygotowanych przez firmę Rekopol Organizację Odzysku Opakowań, a dorośli poznali nowe zasady i obowiązki segregacji odpadów komunalnych.