Świadomy i zrównoważony styl życia

Metryka praktyki

Firma: Lidl Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Odpowiedzialny marketing
Dokument źródłowy: Raport 2022

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Lidl Polska wspiera świadomy i zrównoważony styl życia. Firma wprowadza też nowe standardy w marketingu, skupiając się na komunikatach, które mogą być odbierane przez dzieci, a dotyczą żywności o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli. Lidl kieruje się w tym zakresie rekomendacją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Od 2023 r. sieć będzie obliczała proporcję źródeł białka zwierzęcego w stosunku do białka pochodzenia roślinnego w swoich produktach i zapewni przejrzystość tych informacji. Dziecięce wzory na opakowaniach artykułów żywnościowych marek własnych pojawią się tylko wtedy, jeśli produkty będą spełniać kryteria WHO dla zdrowej żywności.