Strona www z udogodnieniami dla osób niedowidzących

Metryka praktyki

Firma: Compensa TU Vienna Insurance Group,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Dostępność produktów i usług
Dokument źródłowy: Raport 2022

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 10 - Mniej nierówności
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Compensa minimalizuje ryzyko wykluczeń ze względu na brak dostępności jej mediów dla osób z niepełnosprawnościami. Projektując nową stronę internetową, firma wdrożyła udogodnienia zgodne z podstawowymi wymaganiami WCAG 2.0 (poziom zgodności A) w zakresie dostępności stron internetowych dla osób z niepełnosprawnościami. Firma skupiła uwagę przede wszystkim na osobach niedowidzących.  Mogą one dostosować wielkości czcionki na stronie i zwiększyć kontrast wyświetlanych treści. W Polsce w 2022 r. aż 87% społeczeństwa, czyli ok. 30 mln osób, miało dostęp do Internetu. Z badań wynika, że 7% internautów może mieć problem z obsługą witryn ze względu na niedowidzenie. W 2022 r. stronę www.compensa.pl odwiedziło ponad milion użytkowników.