Strona edukacyjna www.abcalkoholu.pl – Kompania Piwowarska

Metryka praktyki

Firma: Kompania Piwowarska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2010

W ramach promocji odpowiedzialnego spożywania alkoholu Kompania Piwowarska stworzyła stronę www.abcalkoholu.pl – polską wersją strony www.talkingalcohol.com opracowaną przez SABMiller plc. Celem strony jest edukacja konsumentów na temat zdrowotnych i społecznych aspektów spożywania alkoholu.

W portalu można odbyć interaktywną podróż po organizmie wyjaśniającą, w jaki sposób alkohol jest wchłaniany i przetwarzany, przeczytać o fizycznych aspektach kaca oraz najnowszych informacjach o wpływie alkoholu na osoby cierpiące na cukrzycę lub kobiety w ciąży. Dodatkowo w portalu zamieszczone są porady dotyczące spotkań połączonych z piciem alkoholu oraz ostrzeżenia, kiedy jegopicie może być niebezpieczne. Jest także specjalna zakładka „Alkohol i kobiety”. Na stronie znajdują się unikalne informacje na temat zawartości alkoholu, zbóż i węglowodanów w ponad 100 markach piwa z całego świata. Odwiedzający portal mogą wysłuchać niezależnych ekspertów zajmujących się problematyką alkoholu, którzy regularnie badają kwestie związane z wpływem alkoholu na zdrowie, rodzicielstwo, prowadzenie pojazdów oraz zdobyć wiedzę na temat istniejącej polityki alkoholowej.

W początkowym okresie działania strona zanotowała niemal 2 tysiące unikalnych użytkowników dziennie, a jej istnienie wysoko oceniło ponad 70% pracowników. Dzięki praktyce firma kontynuuje budowanie wizerunku odpowiedzialnego producenta alkoholu, a osoby poszukujące informacji na temat jego wpływu na organizm (konsumenci, dziennikarze) mają do nich łatwy dostęp. Kierowcy mogą obliczyć ilość promili we krwi, rodzice dowiedzieć się – jak rozmawiać z dziećmi na temat alkoholu, kobiety – poznać wpływ alkoholu na ich ciało, a koneserzy piwa – poznać różne jego gatunki.