Strategiczne partnerstwo z WOŚP – MasterCard Europe

Metryka praktyki

Firma: MasterCard Europe,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Działania charytatywno-filantropijne
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Mastercard wspiera Fundację WOŚP od 5 lat. Najwięcej działań prowadzi podczas finałów WOŚP.

W 2016 r. w ramach 24. Finału Mastercard przeprowadził 3. edycję akcji specjalnej w mediach społecznościowych, pod hasłem „Mastercard gra z WOŚP”. Za każdy unikalny wpis opublikowany w dniu finału na Twitterze, oznaczony hashtagiem #MasterCardGrazWOSP, firma przekazała datek w wysokości 5 zł na konto Fundacji. Suma donacji przelana na konto fundacji z tego tytułu w 2016 roku wyniosła 200 tysięcy złotych.

Współpracując z Fundacją WOŚP i Bankiem Pekao, Mastercard umożliwia też podczas finałów WOŚP darczyńcom w kilkudziesięciu miastach Polsce przekazywanie datków za pomocą transakcji zbliżeniowych kartami płatniczymi. W 2016 roku 300 wolontariuszy w różnych miastach było wyposażonych w terminale zbliżeniowe, dzięki czemu osoby bez gotówki także mogły zasilić konto fundacji.

Fundację cały rok mogą wspierać także posiadacze kart Mastercard uczestniczący w programie Priceless Specials. Zebrane w jego ramach punkty mogą przeznaczyć na zakup cegiełek WOŚP.

Mastercard wspiera również finansowo aukcje Allegro na rzecz WOŚP, dzięki czemu osoby wystawiające przedmioty z niezwykłą historią na aukcje.wosp.org.pl nie ponoszą żadnych kosztów związanych z obsługą transakcji kartami Mastercard.