Spotkania z mBankiem – cyberbezpieczeństwo

Metryka praktyki

Firma: mBank,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

Niebezpieczeństwa związane z korzystaniem z Internetu wzrastają. mBank chcąc przeciwdziałać ewentualnym skutkom wizerunkowym i ekonomicznym swoich klientów, postanowił podzielić się wiedzą jak minimalizować ryzyko wystąpienia potencjalnych zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. W październiku 2018 roku rozpoczął cykl szkoleń dla klientów korporacyjnych dotyczących cyberbezpieczństwa. Zajęcia przeprowadzone zostały przez ekspertów z Collegium Civitas w formie warsztatowej, która oparta była o praktyczne przykłady, rozwiązania problemów, pytania i odpowiedzi oraz dyskusje. Dotychczas w zajęciach wzięło udział 150 osób. Uczestnicy mogli zgłębić wiedzę na temat zagrożeń wynikających z funkcjonowania w sieci, w tym działań cyberprzestępców, złośliwych oprogramowań, ataków typu DDoS (ataków na system komputerowy przeprowadzonych jednocześnie z wielu komputerów). Dowiedzieli się też jak przeciwdziałać takim zagrożeniom, od rozwiązań technicznych poprzez indywidualne. Mogli także poznać własną rolę w procesie ochrony przed zagrożeniami i nauczyć się rozpoznawać stopień zagrożenia i dostosowywać do niego odpowiednią reakcję.