Spotkania edukacyjne „Porozmawiajmy o jakości” – Carrefour

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 2 - Zero głodu

Sieć Carrefour dokłada wszelkich starań, aby oferowane klientom produkty były bezpieczne i zgodne z normami obowiązującymi w Polsce i Unii Europejskiej. Prowadzi także działania mające na celu edukowanie klienta na temat jakości, zdrowia i zapobiegania marnotrawstwu żywności. Projekt „Porozmawiajmy o jakości” to cykl spotkań edukacyjnych, które eksperci Carrefour przeprowadzili na terenie wybranych sklepów sieci. Warsztaty były bezpłatne i mógł w nich wziąć udział każdy klient odwiedzający wybrany sklep. Przygotowano specjalne materiały edukacyjne oraz opracowano animacje na temat jakości produktów Carrefour. Na stoisku dostępne były produkty marki własnej sieci. Były to produkty o dużej zawartości błonnika, witamin, makro- i mikroelementów, pochodzące od polskich dostawców, bezglutenowe i bez oleju palmowego oraz posiadające odpowiednie certyfikaty. W każdym sklepie przeprowadzono panel sensoryczny, który jest istotnym elementem poprzedzającym wprowadzenie przez Carrefour danego produktu do sprzedaży. Klienci mogli zapoznać się z wiadomościami na temat prozdrowotnych właściwości produktów, oznaczeń jakie powinna posiadać żywność najwyższej jakości oraz ekologicznych metod produkcji. Każdy klient Carrefour mógł też uzyskać porady udzielane przez doświadczonego dietetyka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, na temat zdrowego żywienia, przetwarzania żywności i jej przechowywania. Warsztaty były prowadzone w sposób przystępny, każdy mógł spróbować produktów marki własnej Carrefour oraz uzyskać porady, przydatne dla każdej polskiej rodziny.