Soboty w Gabinetach Różowej Wstążki – Avon Cosmetics Polska

Metryka praktyki

Firma: Avon Cosmetics Polska,
Branża: FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2008

W ramach prowadzonej od 10 lat Wielkiej Kampanii Życia Avon kontra Rak Piersi Avon Cosmetics Polska i Stowarzyszenie Amazonki Warszawa – Centrum zrealizowały drugą edycję programu „Gabinety z różową wstążką”, której nowością w 2008 r była akcja profilaktyczna „Sobota w Gabinecie z różową wstążką”. Celem akcji było uświadomienie kobietom, jak ważne jest wykonywanie kontrolnych badań USG piersi oraz w jaki sposób prawidłowo wykonać samobadanie.

W soboty 11, 18 i 25 października, za symboliczną opłatę 10 zł, w 44 Gabinetach 2392 kobiety skorzystały z badań USG piersi. Ponadto panie mogły wziąć udział w instruktażach samobadania piersi prowadzonych przez wykwalifikowane pielęgniarki. Wszystkim uczestniczkom akcji rozdano broszury, ulotki i zawieszki z instrukcją. Dodatkowym elementem, uatrakcyjniającym akcję, były porady kosmetyczne i pokazy makijażu organizowane przez konsultantki Avon.

Podczas akcji wśród jej uczestniczek przeprowadzono ankiety, z których wynika, że dla niemal połowy z nich było to pierwsze w życiu badanie USG piersi. Niepokojące zmiany w piersiach wykryto u prawie 20% przebadanych. Okazało się, że podczas wizyt lekarskich, w przypadku 60% respondentek nie są wykonywane rutynowe badania palpacyjne. Równie alarmująco wygląda kwestia samodzielnego kontrolowania piersi – choć niemal 70% kobiet zadeklarowało, że bada swoje piersi, to połowa z nich robi to nieregularnie, a jedynie co 10 pacjentka co miesiąc wykonuje samobadanie.

Na dofinansowanie badań USG Avon Cosmetics – dzięki sprzedaży produktów z różową wstążką – zebrał ponad 982 130 złotych.