Serwis internetowy dla dostawców mleka – EMILKA – Danone

Metryka praktyki

Firma: Danone,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
Stały, systematyczny i szybki kontakt z dostawcami mleka ma dla firmy Danone istotne znaczenie zarówno z uwagi na troskę o jakość oferowanego produktu, jak i o swoich biznesowych partnerów. Niska efektywność komunikacji tradycyjną pocztą sprawiła, że już w 2004 roku uruchomiono serwis internetowy www.emilka.danone.pl, dostępny jedynie dla dostawców mleka (po zalogowaniu).W serwisie można znaleźć bieżące informacje o wynikach jakościowych dostarczonego mleka, fakturach VAT i płatnościach. Ponadto strona dostarcza wiadomości związanych z rynkiem mleka, takich jak przepisy prawne, aktualności, innowacje, artykuły branżowe czy dotyczące żywienia bydła, informacje o zagrożeniach (typu ptasia grypa) i inne. Zawiera także Dobre Praktyki Producenta Mleka, opierające się na programie Jakość i Bezpieczeństwo Mleka Danone. Oprócz części biznesowej jest także kącik dla dzieci, konkursy i linki do interesujących stron.

Serwis, dostarczając niezbędnych informacji, ułatwia codzienną pracę zarówno dostawcom mleka, jak i firmie, która może bezpośrednio i szybko przekazać ważne wiadomości do konkretnego dostawcy. W chwili obecnej korzysta z niego ponad połowa dostawców. Mają oni także możliwość kontaktu ze specjalistą ds. mleka. Danone podzielił Polskę na 5 stref dostawców mleka, do każdej ze stref jest przypisany specjalista odpowiedzialny za kontakty z rolnikami, który odpowiada na ich potrzeby i pomaga rozwiązywać problemy.