Rozwój pracowników – PKO Bank Polski

Metryka praktyki

Firma: PKO Bank Polski,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Szkolenia i rozwój
Dokument źródłowy: Raport 2012

W ramach programów adaptacyjnych PKO Bank Polski organizuje spotkania „Dzień dobry w Banku”. Każda osoba rozpoczynająca pracę w banku otrzymuje zestaw materiałów informacyjnych, uczestniczy w spotkaniach oraz szkoleniach stacjonarnych i e-learningowych. Bank wspiera także rozwój pozazawodowy pracowników. Od lat prowadzi program „PKO po godzinach”. Celem programu jest sprzyjanie inicjatywom integracyjnym poprzez dofinansowanie różnego rodzaju imprez sportowych, kulturalnych i rekreacyjnych. Każdy pracownik może zgłaszać swoje pomysły i po zaakceptowaniu wniosku rozwijać wspólnie z innymi pracownikami swoje zainteresowania.

Dla kadry zarządzającej przygotowano Akademię Menedżera oraz Akademię Kompetencji. Akademia Menedżera ma na celu podniesienie kluczowych kompetencji menedżerskich. Na projekt składa się 636 szkoleń w ramach sześciu bloków tematycznych. W akademii do końca 2013 roku weźmie udział ponad 3800 osób. W ramach Akademii Menedżera uruchomiono projekt indywidualnego doradztwa z zakresu rozwoju osobistego, skierowany do doświadczonych menedżerów w wieku powyżej czterdziestego piątego roku życia. Akademia Kompetencji to program skierowany do głównych menedżerów banku. Służy wsparciu najwyższej kadry menedżerskiej w doskonaleniu ich umiejętności w obszarze przywództwa.