Różowe Lato

Metryka praktyki

Firma: Avon Cosmetics Polska,
Branża: FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Profilaktyka zdrowotna
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Różowe Lato to zorganizowany przez AVON COSMETICS POLSKA we współpracy z 4Fun TV cykl siedmiu muzycznych eventów promujących profilaktykę raka piersi w lifestylowy sposób. Wydarzenia odbyły się w nadmorskich miejscowościach i w Olsztynie w lipcu i sierpniu w ramach Słonecznej Stacji TV Polsat.

Równolegle w social mediach prowadziliśmy akcję Różowe Lato, w ramach której były organizowane konkursy z wiedzy o profilaktyce i publikowane edukacyjne filmy z udziałem Ambasadorek akcji Sióstr ADiHD.

W wydarzeniach wzięło udział 50 tys. uczestników. Przeprowadzonych zostało 380 bezpłatnych badań USG piersi oraz 28 instruktaży samobadania piersi na scenie. Poprzez telewizję dotarliśmy z przekazem profilaktycznym  do ponad 3 300 000 osób. Wśród nich było ponad 807 000 kobiet w wieku 20-49 lat, do których szczególnie kierowaliśmy naszą akcję. O wydarzeniu dowiedziało się prawie 1 milion użytkowników Facebooka.

Rak piersi od wielu lat jest najczęściej diagnozowanym nowotworem złośliwym u kobiet w Polsce.  W 2015 zdiagnozowano go u ponad 18 000 kobiet.  W 2015 r. odsetek zgonów z tego powodu wyniósł 14,1% w grupie kobiet chorych na nowotwory złośliwe. Doświadczenie wielu krajów wskazuje, że wczesne rozpoczęcie populacyjnej diagnostyki i leczenia raka piersi może obniżyć umieralność o 20-30%.