#RethinkFashion

Metryka praktyki

Firma: Henkel Polska,
Branża: FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Akcja marki Perwoll #RethinkFashion miała na celu edukację społeczeństwa w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji mody oraz zachęcenie, aby kupować mniej ubrań, ale lepszej jakości oraz troskliwiej dbać o te, które się już ma. 3 listopada 2021 r., dzięki współpracy Henkel Polska z Top Model TVN, wystartował program telewizyjny wspierający akcję. Uczestnicy mieli za zadanie znaleźć ubrania w second handach i uszyć z nich stylizację dla partnera, korzystając ze wsparcia polskich projektantów. Dodatkowym zadaniem było stworzenie hasła promującego ideę slow fashion, które będzie odzwierciedlać DNA marki Perwoll – troskę o ubrania i środowisko naturalne. Nagrodę, profesjonalną sesję zdjęciową, ufundował Perwoll (Henkel). Ponadto, na stronie marki stworzono bazę wiedzy m.in. z praktycznymi poradami dotyczącymi odpowiedniej pielęgnacji ubrań. Kampania zdobyła w 2020 roku brązową statuetkę Effie Awards w kategorii „Dobra Konsumpcyjne”.

Dotarcie z przekazem kampanii było realizowane równolegle w kilku kanałach: mediach społecznościowych (kampanie na Facebooku i Instagramie), w prasie (głównie dzięki współpracy z Viva! oraz Viva.pl) oraz w telewizji dzięki partnerstwu z programem Top Model TVN.