REset Plastic

Metryka praktyki

Firma: Kaufland Polska Markety,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Zero waste
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 14 - Życie pod wodą
- Cel 15 - Życie na lądzie

W 2018 r. Grupa Schwarz zapoczątkowała strategię REset Plastic, w ramach której zobowiązała się do 2025 r. zredukować zużycie tworzyw sztucznych o 20% oraz do tego, aby opakowania marek własnych w jak największym stopniu nadawały się do recyklingu. W ramach tej strategii Kaufland wprowadził m.in. wielorazowe woreczki na owoce i warzywa oraz wylistował jednorazowe torby zakupowe wykonane z plastiku.

Sieć sukcesywnie modyfikuje opakowania marek własnych, czyniąc je bardziej przyjaznymi środowisku. Kaufland m.in. zrezygnował z plastikowych wieczek w napojach marki K-to go. W czasowej ofercie sklepów pojawiły się produkty, które zostały wykonane z odpadów plastikowych pochodzących z gospodarstw domowych. Sieć redukuje zużycie plastiku, stosując zielone skrzynki EPS w transporcie oraz ekspozycji owoców i warzyw. Kaufland jest członkiem Polskiego Paktu Plastikowego. We współpracy z Fundacją Nasza Ziemia sieć dwukrotnie przeprowadziła Akcję Sprzątania Świata.

Kaufland szacuje, że dzięki rezygnacji z jednorazowych toreb plastikowych ograniczył zużycie plastiku o niemal 1400 ton w skali roku. Dzięki stosowaniu skrzynek EPS do transportu oraz ekspozycji owoców i warzyw w ciągu 5 lat sieć zredukowała emisję dwutlenku węgla o ponad 25 000 ton oraz ograniczyła zużycie opakowań plastikowych o ponad 6 000 ton a opakowań z kartonu o ponad 8 000 ton. Podczas dwóch Akcji Sprzątania Świata wolontariusze sieci Kaufland oczyścili teren z ponad 870 kg odpadów.

Realizując strategię REset Plastic, Kaufland ogranicza zużycie plastiku wszędzie, gdzie to możliwe i stawia na maksymalne wykorzystanie surowców będących już w użyciu. W ten sposób firma chroni środowisko naturalne oraz wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym. Sieć prowadzi także działania komunikacyjne, w których zachęca klientów do redukcji plastiku w codziennym życiu oraz wyboru produktów wytworzonych w sposób zrównoważony.

https://www.facebook.com/kaufland.polska/videos/prezero/791432081607215