Ranking „Równi w Biznesie”

Metryka praktyki

Firma: Grupa Eurocash,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Uczciwe praktyki operacyjne
Kategoria: Edukacja rynku
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

Ranking „Równi w Biznesie” jest prowadzony przez Grupę Eurocash od 2017 r. i ocenia strategie stosowane przez największych producentów FMCG w Polsce wobec niezależnych sklepów detalicznych, które stanowią niemal połowę rynku detalicznego w Polsce. Ranking ma na celu wyróżnienie tych producentów, którzy poprzez sprawiedliwe traktowanie lokalnych sklepów detalicznych pozytywnie wpływają na ich konkurencyjność względem dyskontów i centralnie zarządzanych supermarketów. W piątej już edycji rankingu „Równi w Biznesie” analitycy Grupy Eurocash ocenili na podstawie posiadanych danych Nielsena rynkową ofertę ponad 200 producentów w 35 popularnych kategoriach produktowych (np. makarony, herbaty, środki do prania, masło i margaryny etc.). Wyniki rankingu co kwartał wysyłane są dedykowanymi kanałami komunikacyjnymi do współpracujących z Grupą Eurocash przedsiębiorców – właścicieli niezależnych sklepów oraz do dostawców. Ponadto ranking jest szeroko komunikowany w mediach – przygotowywane są informacje prasowe. Opracowywane są też artykuły płatne w mediach wysokozasięgowych i popularnych wśród właścicieli sklepów (Wiadomości Handlowe, Poradnik Handlowca, Handel, Money.pl i Onet.pl) czy producentów.

Poprzez ranking „Równi w Biznesie” Grupa Eurocash sprawdza, w jaki sposób czołowi producenci FMCG traktują polskie sklepy niezależne oraz buduje świadomość, jakie są zalety współpracy z nimi. Dzięki rankingowi niezależni przedsiębiorcy dostają wiedzę, którzy dostawcy są wobec nich sprawiedliwi, z kim warto współpracować, a dla jakich produktów od producentów faworyzujących dyskonty i sklepy wielkoformatowe, znaleźć zamienniki. Ranking zwraca uwagę, że nie wolno poprzez zawyżone ceny lub nieatrakcyjną ofertę asortymentową zniechęcać do współpracy niezależnych przedsiębiorców, bo to uderza w interesy wszystkich uczestników rynku. Grupa Eurocash wskazuje też dostawcom, że ranking to narzędzie, które pozwala ocenić ich strategie wobec rynku niezależnego. Regularne prowadzenie rankingu przez Grupę Eurocash jest źródłem wiedzy dla szerokiego sektora handlu, ze szczególnym uwzględnieniem kategorii FMCG. A sama Grupa dbając o interesy niezależnych przedsiębiorców, daje im siłę i potrzebne.