#RabenExpress

Metryka praktyki

Firma: Grupa Raben,
Branża: Transport i logistyka,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Marketing zaangażowany społecznie
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 2 - Zero głodu

#RabenExpress to kampania Raben Express realizowan na rzecz Banków Żywności, a bazująca na marketingu influencerskim. Kierowca ciężarówki zabiera ze sobą w trasę w ramach autostopu znanego influencera. W drogę z kierowcą Jakubem ruszył Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią. Celem akcji było pokazanie drogi ratowanej żywności. Nasi bohaterowie odebrali żywność przekazaną przez Makro, wspólnie zawieźli ją do Wielkopolskiego Banku Żywności. Jedzenie zostało rozpakowane i posortowane a a jego część trafiła ponownie do ciężarówki Raben. Ostatnią fazą tej podróży było dostarczenie przesyłki od Wielkopolskiego Banku Żywności do Domu Młodzieży w Poznaniu.

Dzięki tej współpracy, w ciągu tygodnia od premiery filmu, Banki Żywności otrzymały od darczyńców oglądających reportaż na kanale 7 metrów pod ziemią 76 500 zł zł, które pomogą uratować 612 ton pełnowartościowego jedzenia przed zmarnowaniem i dostarczyć je do najbardziej potrzebujących. Z uratowanej żywności powstanie aż1,2 mln posiłków. Film do tej pory obejrzało ponad 400 000 osób.