Przystanek: Wyspiański

Metryka praktyki

Firma: Grupa Agora,
Branża: Media,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Kultura i sztuka
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

W 110. rocznicę śmierci Stanisława Wyspiańskiego w ośmiu największych miastach Polski pojawiły się przystanki, na których można było zarówno podziwiać reprodukcje prac twórcy, jak i poczuć je też innymi zmysłami. AMS zaprosiło mieszkańców miast do obejrzenia dzieł, wysłuchania przewodnika i poczucia zapachu kwiatów z dzieł Wyspiańskiego.

Przystanki AMS towarzyszyły wystawie „Wyspiański”, którą można było oglądać w Muzeum Narodowym w Krakowie. Wystrój wiat został zaaranżowany fragmentami dzieł Stanisława Wyspiańskiego. Dodatkowo, każda z nich była wyposażona w WiFi, po uruchomieniu którego na urządzeniach pojawiała się strona internetowa „Przystanek: Wyspiański”, kierująca na stronę muzeum z materiałami dedykowanymi wystawie. Dzięki wbudowanym w wiaty urządzeniom mp3 można było też wysłuchać przewodnika po wystawie, a na przystankach w Krakowie i Poznaniu poczuć kwiatowy zapach nawiązujący do motywów pojawiających się często w polichromiach i witrażach Wyspiańskiego.

Na każdym z przystanków umieszczono naklejki z informacjami o materiałach dostępnych do pobrania. Natomiast dzięki aplikacji „Szlak Stanisława Wyspiańskiego” można było poznać wiele ciekawostek z życia artysty. Aplikację można było pobrać na krakowskich przystankach AMS.

Specjalne przystanki zostały przygotowane w następujących miastach: Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Warszawa oraz Wrocław.

Kampanię zobaczyło prawie 850 tysięcy osób.

Projekt powstał we współpracy AMS z Muzeum Narodowym w Krakowie.

Więcej informacji: