Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
OPIS PROJEKTU / ROZWIĄZANIE:
Głównym celem wprowadzenia Przewodnika było zapoznanie pracowników z uaktualnionymi przepisami i ustalenie obowiązujących standardów zachowań etycznych zgodnych z wartościami wyznawanymi przez firmę. Przewodnik Etyki Biznesu, stanowi podstawę wartościowania działań podejmowanych przez pracowników w firmie, jak również wobec interesariuszy i klientów. Stworzony zestaw standardów postępowania biznesowego obowiązuje wszystkich pracowników P&G, w każdym z oddziałów organizacji.
Przewodnik Etyki Biznesu P&G zbudowany jest wokół pięciu kluczowych zagadnień.
Opisane są w nich wzorcowe zachowania w sytuacjach biznesowych wraz z szczegółowym ich omówieniem mającym na celu rozwianie ewentualnych wątpliwości. Nad stroną merytoryczną i interpretacją Przewodnika czuwa wewnętrzna Komisja Etyki P&G.
Dział Personalny współpracując z menedżerami z każdego działu upewnił się, że każdy pracownik otrzymał kopię nowego kodeksu, przeszedł szkolenie w formie prezentacji, ukończył elektroniczny kurs potwierdzony uzyskaniem certyfikatu, podpisał oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Przewodnika i zobowiązał się do przestrzegania zawartych w nim zasad. Jednocześnie wzmocniony został komunikat dotyczący mechanizmów przestrzegania Przewodnika i zgłaszania ewentualnych przypadków zachowania z nim niezgodnego.
KORZYŚCI:
– Uwspólnienie standardów postępowania obowiązujących w firmie; – Wzmocnienie kultury organizacyjnej; – Liczne odwołania do Przewodnika w codziennej pracy i w czasie dyskusji z klientami.
WYZWANIA:
– Bariera językowa (przewodnik powstał w języku angielskim i wymagał dokładnego tłumaczenia); – Brak dostępu
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– Sprawne wprowadzanie norm etycznych warunkuje dobrze zorganizowana wewnętrzna komunikacja; – Zdecydowanie łatwiej wprowadza się takie rozwiązania, jeżeli zbudowana jest silna kultura organizacyjna oparta na wartościach i kapitale ludzkim.