Przedszkolny program edukacji komunikacyjnej AUTOCHODZIK – Michelin Polska

Metryka praktyki

Firma: Michelin Polska,
Branża: Motoryzacja,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2011

W ciekawy i przystępny sposób kwestią bezpieczeństwa w ruchu drogowym zajęła się firma Michelin. Jednym z jej kilku ważnych programów jest inicjatywa dedykowana młodszym dzieciom, proponowana w formie edukacji przez zabawę: Przedszkolny program edukacji komunikacyjnej AUTOCHODZIK. Program polega na zintegrowanym nauczaniu zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego, przy wykorzystaniu specjalnego, wieloelementowego zestawu edukacyjnego Autochodzik, dostosowanego do percepcji i poziomu rozwoju ruchowego dzieci w wieku 4-6 lat. Zestaw składa się z różnego typu pojazdów wykonanych z miękkiej gąbki, które przedszkolaki noszą na szelkach, oraz drogowego miasteczka obejmującego ponad 100 elementów, tj. znaki drogowe, przejścia dla pieszych czy sygnalizacja świetlna. Dzieci bawią się w kierowców, pieszych i policjantów. Szeroki i zróżnicowany program działań umożliwia przedszkolom wybranie tematyki najbardziej interesującej dla dzieci. Wszystkie etapy programu są dobrowolne, natomiast zakończenie rocznej edycji odbywa się w czasie corocznej Autoriady – czyli wspólnej zabawy przedstawicieli każdej z placówek, podczas której najbardziej aktywne przedszkola są nagradzane. Michelin Polska jest współpartnerem Programu AUTOCHODZIK wraz z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego (WORD) w Olsztynie, Komendą Wojewódzką Policji w Olsztynie oraz Mirosławem Wołowikiem – autorem i pomysłodawcą koncepcji AUTOCHODZIKA. Michelin wspólnie z WORD wyposażyły wszystkie 43 olsztyńskie przedszkola w zestawy edukacyjne.