Projekt „Movember”

Metryka praktyki

Firma: Luxoft,
Branża: IT,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Zdrowie pracowników
Dokument źródłowy: Raport 2014

Projekt Movember w zabawny sposób promuje poważną kwestię profilaktyki raka u mężczyzn. Nie goląc zarostu przez cały listopad, uczestnicy akcji w firmie Luxoft Poland i na całym świecie stają się „chodzącymi plakatami” prowokującymi do debaty na temat raka prostaty i jąder. Próbują przełamywać tabu i zwiększać świadomość dotyczącą jednego z największych problemów zdrowotnych wśród mężczyzn. W Polsce, według Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, przyczynę 26% przedwcześnie zmarłych panów stanowią nowotwory. Większość pracowników Luxoft Poland to młodzi mężczyźni, którzy są w największej grupie ryzyka. Firma chce zwiększać poziom ich świadomości w zakresie zdrowia oraz skłonić do wykonywania badań okresowych i samokontroli.