Projekt „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” – Grupa Allegro

Metryka praktyki

Firma: Grupa Allegro,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Zrównoważony transport
Dokument źródłowy: Raport 2012

Jeździć i parkować wirtualnie mogli wszyscy, którzy zalogowali się z wykorzystaniem swojego konta Allegro na stronie www.zaparkujklimatycznie.pl, a następnie przejeżdżali 10 km w animacji online. Pokonując trasę, poznawali szereg informacji i ciekawostek obalających negatywne stereotypy związane z jazdą na rowerze. Przejechanie tego dystansu odpowiedź na pytanie konkursowe dawało użytkownikowi szansę na wygranie jednego ze 100 pomarańczowych rowerów miejskich. Projekt „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” realizowany był w czerwcu i lipcu 2012 roku. Konkursowe kilometry można było pokonać także na prawdziwym rowerze. W tym celu zaprojektowano aplikację mobilną (iOS i Android), która w oparciu o sygnał GPS odmierzała dystans 10 km potrzebnych do udziału w konkursie. O nagrody walczyły także województwa. Regiony miały szansę zdobyć część z puli 100 km stojaków. Przejechane przez uczestników kilometry trafiały na konto wybranego województwa. Te regiony, których mieszkańcy „wykręcili” najwięcej kilometrów, wygrywały stojaki rowerowe, a konkretne lokalizacje dla nowych parkingów rowerowych wskazywali sami uczestnicy akcji. Akcja została nagrodzona, m.in. w konkursie na najlepsze i najbardziej kreatywne akcje public relations w Polsce jurorzy konkursu „Złote Spinacze 2012” uznali ją za najciekawszą kampanię w sektorze technologii, IT i telekomunikacji.