Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Kolejnym działaniem podjętym w ramach programu było przeprowadzenie badania rynku stypendiów w Polsce i przygotowanie wyników badań w formie raportu opatrzonego komentarzami ekspertów. Raport został w całości sfinansowany przez METRO Group. Badanie wykazało wiele wad obecnego systemu przekazywania pomocy stypendialnej przez instytucje oraz kilka najważniejszych aspektów pomocy stypendialnej, a także potwierdziło wielką potrzebę wspierania edukacji przez przedsiębiorców. Raport w całości sfinansowany przez METRO Group trafił do organizacji pozarządowych, szkół i środowisk związanych z oświatą i edukacją oraz do mediów.
By ułatwić dostęp do informacji o stypendiach uczniom i studentom, w ramach programu powstał serwis internetowy www.mojestypendium.pl. Serwis zawiera aktualne wiadomości o dostępnych programach stypendialnych. Wyszukiwarka zawiera informacje o ponad 500 programach stypendialnych na terenie całej Polski, prowadzonych przez organizacje pozarządowe oraz niepaństwowe szkoły wyższe. W ciągu pierwszych 12 miesięcy serwis odwiedziło ponad 60 tysięcy internautów.
Partnerzy programu zbadali efekty realizowanego programu, kontaktując się bezpośrednio z jego beneficjentami – stypendystami. W kwietniu 2007 r. przeprowadzono anonimową ankietę wśród wszystkich 142 stypendystów lokalnych organizacji stypendialnych, w której zapytano o to, co sądzą o procedurach i poszczególnych elementach programu. Okazało się, że wszyscy stypendyści przeznaczyli uzyskane stypendium na swój rozwój naukowy lub na rozwój zainteresowań i talentów.