Program edukacyjny „MegaMisja”

Metryka praktyki

Firma: Orange Polska,
Branża: Telekomunikacja,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2015

Ogólnopolski program edukacyjny MegaMisja skierowany jest do szkół podstawowych. Celem inicjatywy Orange Polska jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Dzieci poprzez zabawę poznają m.in.: zasady bezpiecznego korzystania z internetu i informacji, podstawy komunikacji i netykiety, ochrony prywatności i prawa w mediach. Wychowawcy otrzymują materiały potrzebne do realizacji zajęć. Rodzice zaś mają m.in. możliwość śledzenia postępów dzieci, dostęp do relacji z prowadzonych zajęć, szansę komentowania postępów i aktywnego włączenia się w kształtowanie kompetencji cyfrowych dzieci. W edycji pilotażowej bierze udział 50 świetlic szkolnych. Do grudnia 2015 r. świetlice zrealizowały 126 zadań, a w programie wzięło udział 447 dzieci.