Program „Do poprawki”

Metryka praktyki

Firma: Tesco Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Partycypacja pracownicza
Dokument źródłowy: Raport 2014

Tesco wie, że wszyscy pracownicy biorą udział w budowaniu firmy. Trzeba im dać tylko taką możliwość. Platforma www.dopoprawki.pl pozwala dzielić się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami. Program Do poprawki składał się z 3 etapów: najpierw pracownicy byli zachęcani do zgłaszania propozycji i typowania według nich tych najlepszych. Później zgłoszenia analizowano i łączono w kategorie (procedury, narzędzia, sprawy pracownicze, bonusy, bezpieczeństwo i inne). Najpopularniejsze z nich zyskiwały „opiekunów” zmian – menedżerów odpowiedzialnych za ich zaimplementowanie. Trzeci etap polegał na wprowadzaniu na bieżąco usprawnienia. Postępy prac i ich rezultaty ogłaszano na stronie. W program przez rok zaangażowało się 2700 pracowników, proponując 877 zgłoszeń zmian.