Program „Chroń Dziecięce Uśmiechy”

Metryka praktyki

Firma: Wrigley Poland,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Profilaktyka zdrowotna
Dokument źródłowy: Raport 2015

Polska jest jednym z krajów o najwyższym poziomie próchnicy zębów wśród dzieci w Europie. Według danych Ministerstwa Zdrowia, próchnicę ma 99% polskiego społeczeństwa. WHO postawiło sobie za cel, aby we wszystkich krajach europejskich do 2020 r. 80% dzieci w wieku 6 lat było wolnych od próchnicy. Dlatego Wrigley Poland wspólnie z partnerami poprzez realizację trzeciej już edycji programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” pragnie realnie wpłynąć na poprawę stanu uzębienia wśród polskich dzieci. W jego ramach realizowano bezpłatne przeglądy stomatologiczne i lekcje o prawidłowej higienie jamy ustnej u dzieci ze szkół podstawowych na terenie Polski. Każde dziecko, które wzięło udział w przeglądzie dentystycznym, otrzymało paczkę z pastą i szczoteczką do zębów oraz kartę z wynikami badania stanu uzębienia dla rodziców wraz z informacją, gdzie mogą szukać dalszej pomocy. Do uczniów trafiły materiały edukacyjne Klubu Wiewiórki PCK „Ja i moje zęby” (klasy I–III) oraz „Ja i mój uśmiech” (klasy IV–VI), omawiające najważniejsze zasady i zalety dbania o zęby.