PROECO – Bielenda Kosmetyki Naturalne

Metryka praktyki

Firma: Bielenda Kosmetyki Naturalne,
Branża: Farmaceutyka,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2008
Dbałość o środowisko naturalne widoczna jest na każdym etapie produkcji i sprzedaży kosmetyków firmy Bielenda. W produkcji wykorzystywane są składniki certyfikowane międzynarodowym świadectwem ekologicznego pochodzenia składnika ECOCERT, nie przeprowadza się testów na zwierzętach, produkty znajdują się w opakowaniach ekologicznych nadających się do ponownego przetworzenia (zadrukowanych przyjaznymi dla środowiska farbami wodnymi, sklejonymi klejem bez rozpuszczalnika), zaś torebki foliowe zastąpiono papierowymi lub biodegradowalnymi. Ekologiczne opakowania zestawów świątecznych znalazły się w konkursie ART OF PACKAGING 2008.Proekologiczne działania firmy obejmują także zaangażowanie pracowników w segregację odpadów; wdrożenie programu ECO DRIVING – wzajemnego podwożenia się pracowników do miejsca pracy, w celu zminimalizowania emisji spalin; przeprowadzenie szkolenia z tzw. „ekologicznej jazdy”, czyli takiej, podczas której zużywa się mniejszą ilość paliwa; dwustronne drukowanie; wyłączanie sprzętu działającego w trybie STAND BY; proekologiczne hasła w wysyłanych e-mailach oraz czujniki ruchu włączające światło na korytarzu.

O efektywności wprowadzanych proekologicznych rozwiązań świadczy zmniejszenie bieżących kosztów funkcjonowania firmy. Przynoszą one także korzyść rynkową – w badaniach przeprowadzonych przez dział marketingu odnotowano w 2008 roku wzrost sprzedaży kosmetyków Bielenda, kilkunastoprocentowe zwiększenie się liczby klientów, wzrost rozpoznawalności marki oraz ugruntowanie pozycji producenta kosmetyków naturalnych.