Produkty „Jakość z Natury Carrefour”

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Ekoprodukty
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 2 - Zero głodu

Sieć Carrefour chce, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do produktów najwyższej jakości, pochodzących z najlepszych regionów Polski i Europy, wytwarzanych przez wybranych producentów, w tradycyjny sposób i z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Gama produktów „Jakość z Natury Carrefour” została opracowana we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami. Tworzą ją wyłącznie produkty najwyższej jakości, których proces produkcji identyfikowalny jest „od pola do talerza”. Źródłem popularności tych produktów jest wieloletnia współpraca z dostawcami. Dostarczają oni do sklepów Carrefour produkty pochodzące z ekologicznie czystych terenów, wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego. Produkcja wszystkich produktów z logo „Jakość z Natury Carrefour” charakteryzuje się wykorzystaniem metod rolnictwa zrównoważonego, uwzględniających dobro przyszłych pokoleń. W polskiej ofercie „Jakość z Natury Carrefour” znajdują się: jabłka, gruszki, twaróg, masło, miód, pyłek kwiatowy, ziemniaki, cebula, marchew, pomidory malinowe, kurczak z chowu wybiegowego, sok tłoczony z jabłek, pstrąg świeży i wędzony, a także importowana z Hiszpanii szynka serrano i łosoś pochodzący z Norwegii. W ostatnich latach Carrefour wykonał ogromną pracę, aby znaleźć partnerów, którzy sprostaliby wysokim wymaganiom produkcji i dostarczali do sklepów sieci nowe produkty. Firma wysoko ceni współpracę z zaangażowanymi producentami. Gwarancją pełnej identyfikowalności oraz wysokiej jakości produktów z linii „Jakość z Natury Carrefour” są zeszyty specyfikacji, do których muszą się stosować wszyscy dostawcy Carrefour oraz szczegółowe kontrole na każdym etapie produkcji.

Wszystkie produkty zanim zostaną oznaczone znakiem „Jakość z Natury Carrefour”, przechodzą szereg testów jakościowych i badań.

Dzięki współpracy z lokalnymi dostawcami Carrefour wspiera także polskich przedsiębiorców. Przy powstawaniu produktów sygnowanych znakiem „Jakość z Natury Carrefour”, sieć współpracuje z doświadczonymi polskimi hodowcami, rolnikami i producentami. Blisko 80% dostawców „Jakość z Natury” współpracuje z firmą niezmiennie od chwili zawarcia pierwszych kontraktów. Współpraca z polskimi producentami jest elementem strategii Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie w Carrefour Polska. Strategia ta zakłada działania w trzech dziedzinach równocześnie: na rzecz gospodarki, społeczeństwa i środowiska.