Produkty ekologiczne – Grupa Carrefour

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2007
Carrefour jako firma odpowiedzialna społecznie stara się zwiększać klientom dostęp do „produktów odpowiedzialnych”.W 2007 roku Grupa Carrefour Polska podpisała porozumienie ze Stowarzyszeniem Polska Ekologia, które miało na celu wprowadzenie do sklepów sieci Carrefour stoisk z ekologiczną żywnością. Od roku 2007 Carrefour Polska proponuje swoim klientom produkty z gamy Bio.

Carrefour aktywnie współdziała z producentami lokalnymi. Dzięki temu skraca się łańcuch dostawców (ograniczając transport), a co za tym idzie negatywny wpływ na środowisko jest zminimalizowany. Dużą rolę wśród dostawców Grupy Carrefour odgrywają środowiska rolnicze. Sieć nawiązała z nimi ścisłą współpracę, szczególnie w zakresie produktów ekologicznych ze znakiem „Jakość Carrefour”. Ich produkcja jest ściśle kontrolowana od powstania do momentu sprzedaży (tzw. produkty „od pola do talerza”).