Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Zachętą dla klientów do bycia „eko” jest przyznawanie zielonych punktów w programie lojalnościowym Clubcard sieci Tesco Polska. Z początkiem lutego 2011 roku Tesco rozpoczęło nagradzanie swoich klientów zielonymi punktami za wybieranie z całej gamy produktów, które są bardziej przyjazne środowisku. Przed rozpoczęciem projektu wytypowana została lista produktów zarówno takich, które z założenia są ekologiczne, jak i tych, które pomagają żyć w sposób bardziej zrównoważony. Na liście znalazły się: energooszczędne świetlówki, akumulatorki, biodegradowalne długopisy, ekologiczne środki czystości, organiczne szampony, pokrywki na garnki oraz wiele innych. Lista zawiera ponad 270 artykułów, każdy z nich o wartości punktowej od 10 do 1000. Punkty za zakup produktów proekologicznych są co kwartał sumowane razem ze standardowymi punktami za zakupy i przeliczane na bony zakupowe do sklepów sieci Tesco. Zielone punkty Clubcard to bezterminowa oferta. Punkty są przyznawane za każdym razem, gdy klient dokona zakupu produktu z listy premiowanej. Każdy towar jest oznaczony w sklepie, a przy wybranych kategoriach produktów stosowane są specjalne oznaczenia – banery zawierające przekaz ekologiczny, mówiące np. o tym, ile można oszczędzić, stosując świetlówkę ekologiczną zamiast standardowej żarówki. Tesco jest pierwszą siecią handlową w Polsce, która nagradza swoich klientów za zakup produktów przyjaznych środowisku lub pomagających zmniejszać na nie negatywny wpływ.