Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
SYTUACJA / PROBLEM
Cadbury Wedel postawiło sobie cel budowania pozytywnych relacji pracowniczych i kształtowania wśród pracowników postaw odpowiedzialności, empatii i otwartości poprzez zachęcanie pracowników do podejmowania społecznie odpowiedzialnych działań służących społecznościom, w których żyją.
OPIS PROJEKTU / ROZWIĄZANIE
Program ma na celu wspieranie pracowników gotowych zrealizować pomysły wspierające społeczności lokalne. W ramach projektu pracownicy mają możliwość otrzymania od firmy funduszy na realizację autorskiego projektu społecznego.
Realizacja programu wynika bezpośrednio ze strategii i zakłada realizację celów biznesowych firmy. Dlatego jest umiejscowiony w dziale HR jako ten program, który ma rozwijać i motywować pracowników i umożliwić im realizację własnych pomysłów w firmie.Program funkcjonuje od roku.
Do tej pory pracownicy otrzymali dofinansowanie na realizację m.in. budowy strony internetowej stowarzyszenia DDA – Dorosłych Dzieci Alkoholików, projektu Lato 2005, czyli wyjazdu wakacyjnego dla dzieci ze świetlicy Moje Słoneczko we Wrocławiu, English Summer Camp – wyjazdu dla dzieci z domów dziecka na kolonie językowe (współrealizowany przez pracownika CW); pomocy w organizacji wyjazdu kolonijno- edukacyjnego i zakupu materiałów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży niedosłyszącej Usłyszeć świat.
W Cadbury Wedel działa również Giełda Magicznych Godzin – czyli szereg aktywności, które pracownicy mogą podjąć, aby pomóc dzieciom z lokalnych stowarzyszeń, otrzymując przy tym wsparcie ze strony firmy w postaci produktów, transportu, pomocy organizacyjnej itp.
Przykłady dotychczasowych działań w ramach magicznych godzin to: przygotowanie paczek świątecznych dla rodzin najbardziej potrzebujących z otoczenia pracowników, wyremontowanie świetlicy stowarzyszenia Serduszko dla Dzieci w Warszawie, polsko – angielski projekt dla dzieci współorganizowany z wolontariuszami z Cadbury Trebor Basett z Wielkiej Brytanii, organizacja wycieczki autokarowej do Polanicy Zdrój i Duszników Zdrój dla dzieci ze stowarzyszenia Moje Słoneczko we Wrocławiu i in.
W pierwszym roku działania postawiono cel 2% aktywnego zaangażowania pracowników. Ostateczny wynik po roku to 3%. W działania włączają się pracownicy wszystkich działów. Nie bez znaczenia jest zaangażowanie członków zarządu, którzy też pracują społecznie.
KORZYŚCI:
– Projekty społeczne przynoszą pracownikom satysfakcję, dają poczucie identyfikacji z celami firmy, oraz umożliwiają bliższe poznanie swoich kolegów i koleżanek, co wpływa na pozytywne relacje i dobrą współpracę; – Moderowana aktywność społeczna pracowników ukierunkowana na zdobywanie doświadczenia w pracy z innymi ludźmi i niesienie im pomocy jest źródłem rozwoju pracownika – wzbogaca osobowość o nowe doświadczenia oraz uczy nowych umiejętności.
WYZWANIA:
– Mentalność (postawa) Polaków i stereotypy, które trzeba przełamać;
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– Otwarta i regularna komunikacja; – Zaangażowanie zarządu wspiera działania – przykład idzie od góry; – Wpisanie w strategię bo tylko wtedy przynosi rezultaty.