Pracodawcy dla aktywizacji – Grupa Pracuj

Metryka praktyki

Firma: Grupa Pracuj,
Branża: Konsulting,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2008
Celem kampanii społecznej „Pracodawcy dla aktywizacji”, prowadzonej od 2006 roku przez należący do Grupy Pracuj portal Pracuj.pl, jest zwrócenie uwagi pracodawców na grupy społeczne pomijane lub dyskryminowane na rynku pracy. W roku 2008 skupiono się na sytuacji kobiet po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, którym trudno odnaleźć się w roli pracownika. Ankieta przeprowadzona w marcu na portalu wskazała bowiem, że 90% użytkowników Pracuj.pl spotkało się z dyskryminacją matek w miejscu pracy, a 44% zetknęło się z tym osobiście.Grupa Pracuj zobowiązała się przekazać Fundacji MaMa po 2 złote z każdego ogłoszenia sprzedanego w maju przez portal Pracuj.pl. Pieniądze zostały przeznaczone na cykl szkoleń, ułatwiających mamom powrót do pracy po okresie opieki nad dzieckiem. Odbyły się one we wrześniu 2008 roku i wzięło w nich udział 38 kobiet z Warszawy i Białegostoku  Każda z uczestniczek miała dodatkowo możliwość skorzystania z porad ekspertów z portalu Architekcikariery.pl przy tworzeniu eksponującego zalety kandydata CV.

W akcję zaangażowali się pracownicy działu sprzedaży, zachęcając swoich klientów do zamieszczania ogłoszeń rekrutacyjnych i tym samym – wsparcia projektu. Klienci otrzymywali zestaw materiałów edukacyjnych dotyczących zapobiegania dyskryminacji w firmie, wraz z raportem „Mama w pracy” przygotowanym na podstawie ankiety. Pod specjalnym numerem telefonu dyżurował specjalista Fundacji MaMa, który radził, jak wdrożyć w firmie rozwiązania przyjazne mamom.