Portal społecznościowy pracowników Kompanii Piwowarskiej „Małe Piwo” – Kompania Piwowarska

Metryka praktyki

Firma: Kompania Piwowarska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Dialog z pracownikami
Dokument źródłowy: Raport 2010

W firmach zatrudniających dużą ilość pracowników dobra komunikacja i integracja, w tym integracja wokół wartości ważnych dla firmy – są wyzwaniem. Portal malepiwo.net jest jednym z pierwszych w Polsce narzędzi komunikacji wewnętrznej pozwalającym w znaczny sposób poszerzyć możliwości komunikacji firmy z pracownikami.

Użytkownicy portalu tworzą społeczność złożoną z pracowników z wielu różnych lokalizacji. Portal zapewnia wszystkim zatrudnionym równe prawa i nieograniczony dostęp. Spełnia funkcję informacyjno-integracyjną. Każdy pracownik może codziennie przeczytać najnowsze informacje z życia firmy, na bieżąco wymienić się komentarzami bez ograniczeń wynikających z miejsca czy rodzaju wykonywanej pracy. Pozwala na szybki przepływ informacji nie tylko pomiędzy pracownikami, ale także między pracownikami a zarządem firmy. Do tej pory żadne z narzędzi komunikacji wewnętrznej nie dawało takiej możliwości.

Każdy użytkownik ma swój profil, w którym może publikować zdjęcia, prowadzić blog, komentować wszelkie wydarzenia w portalu, zakładać grupy dyskusyjne, brać udział w rozmaitych konkursach.

Portal to także miejsce komunikowania o ważnych dla firmy zagadnieniach. Jednym z nich jest 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju. W okresie od czerwca do września 2010 firma prowadziła kampanię „10 priorytetów, 1 przyszłość”, której celem było, aby każdy pracownik: znał i rozumiał wszystkie 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju; wiedział, w jaki sposób firma je realizuje i jakie co roku stawia sobie cele w każdym z nich; chciał i umiał sobie odpowiedzieć na pytanie, jak sam, indywidualnie, może przyłączyć się do realizacji priorytetów.

Portal malepiwo.net, który ma ponad 1600 użytkowników (ponad 50% pracowników), przyczynia się do przejrzystości i dwustronności komunikacji, dobrej atmosfery, wspiera integrację, umożliwia komentowanie wszystkich newsów, blogów, zdjęć. Pozwala na natychmiastową informację zwrotną dotyczącą działań firmy, w tym także działań w obszarze CSR.