Pomóż dziecku, gdy się zakrztusi – Amway

Metryka praktyki

Firma: Amway,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009

Kampania edukacyjna „Pomóż dziecku, gdy się zakrztusi”, realizowana wspólnie z Fundacją Ewy Błaszczyk „Akogo?” dla dzieci w śpiączce, miała na celu uświadomienie rodzicom wagi problemu i skutków zakrztuszeń, a także przekazanie im praktycznych wskazówek na temat udzielania pomocy dziecku, kiedy dojdzie do takiej sytuacji. W ramach kampanii zorganizowano bezpłatne warsztaty udzielania pierwszej pomocy w przypadku zakrztuszeń, przeprowadzone przez ratowników i lekarzy Polskiej Rady Resuscytacji, w których udział wzięło w sumie 7000 osób; ponadto rozdystrybuowano materiały edukacyjne oraz plakaty instruktażowe.

Ideą przyświecającą stworzeniu kampanii było poszerzenie współpracy z Fundacją, którą Fundusz Amway na Rzecz Dzieci „One by One” wspiera od 2008 w budowie kliniki „Budzik”.

W czasie kampanii pracownicy przeznaczyli na działania wolontariackie 4199 godzin. Kampania wypełniła lukę, która istniała w Polsce w dziedzinie profilaktyki zakrztuszeń i wiedzy opiekunów na temat udzielania pomocy, zwiększyła się też świadomość działalności firmy Amway w obszarze CSR-u.