Pomoc dla poszkodowanych w nawałnicach na Pomorzu

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Działania charytatywno-filantropijne
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 1 - Koniec z ubóstwem

W wyniku potężnej nawałnicy, która 11 sierpnia przeszła przez Pomorze, mieszkańcy ponieśli ogromne straty. Carrefour zaangażował się w pomoc dla poszkodowanych. Przedstawiciele sklepu z Chojnic przekazali mieszkańcom wodę mineralną, produkty spożywcze, artykuły chemiczne oraz koce.

Pierwsza pomoc trafiła już 12 sierpnia na ręce pracujących przy usuwaniu szkód strażaków, który otrzymali zapasy wody mineralnej – łącznie 4 palety. Od 16 sierpnia, dzięki zaangażowaniu pracowników sklepu Carrefour Chojnice oraz hojności dostawców współpracujących ze sklepem zaczęto przekazywać poszkodowanym doraźną pomoc, składającą się m.in. z zapasów wody, pieczywa, konserw, artykułów higienicznych, naczyń jednorazowych. Pomoc trafiła do mieszkańców miejscowości Rytel, Mała Cerkiew oraz Lotyń.

W sklepach Carrefour zadbano o dodatkowe zmiany nocne oraz zwiększoną obsadę w ciągu dnia, aby sprostać rosnącym potrzebom m.in. na pieczywo, które było trudno dostępne w całej okolicy. Zapewniono także dodatkowe dostawy wody, latarek i ładowarek.

Po konsultacji z potrzebującymi, największy transport dotarł 23 sierpnia do Sośna, gdzie uszkodzonych zostało kilkaset budynków mieszkalnych i gospodarczych. Mieszkańcy wsi otrzymali m.in. zapas wody, jedzenia (m.in. kawę, herbatę, dania gotowe, makarony, ryż, kaszę, konserwy, cukier, dżemy), środki chemiczne i higieniczne (środki do czyszczenia, mydła, szampony, papier toaletowy, ręczniki papierowe) oraz koce.

Pomoc dla poszkodowanych w nawałnicy na Pomorzu była wsparciem, które wynikało z losowej sytuacji spowodowanej działaniem sił natury. W przypadku podobnych zdarzeń w przyszłości, Carrefour, jako firma odpowiedzialna społecznie, również będzie starała się odpowiadać na potrzeby poszkodowanych.