Polityka Alkoholowa – Grupa Żywiec

Metryka praktyki

Firma: Grupa Żywiec,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
Polityka Alkoholowa to szereg działań promujących trzeźwość za kierownicą oraz ograniczanie dostępu do alkoholu nieletnim. Grupa Żywiec jako czołowa firma piwowarska realizuje działania  promujące odpowiedzialne wzorce konsumpcji, organizuje i wspiera projekty dotyczące zagrożeń i  skutków nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu. Aby dotrzeć precyzyjnie do jak największej  liczby odbiorców firma podjęła szereg działań z partnerami społecznymi.Wraz z Prezydentem Miasta Rzeszowa i Komendą Policji w Rzeszowie zorganizowano warsztaty dla ponad 100. sprzedawców i policjantów, którzy zapoznawali się m.in. z technikami asertywnej  rozmowy z młodzieżą. Podczas Heineken Open’er Festival przeprowadzono kampanię „Ciesz się Heinekenem – bądź odpowiedzialny”, w ramach której informowano kierowców o skutkach jazdy pod wpływem alkoholu, przeszkolono 150. sprzedawców w zakresie odmawiania sprzedaży alkoholu nieletnim oraz przygotowano specjalne bezpłatne autobusy i parkingi. Materiały promujące trzeźwość za kierownicą trafiły do 50 tysięcy festiwalowiczów. W ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Kierowcy w 1140 spotach radiowych promowano trzeźwość na drodze, a policjanci rozdali materiały edukacyjne i gadżety około 1000 kierowcom. 300 billboardów i 250 citylightów z przekazem nawołującym o bezpieczeństwo i trzeźwość za kierownicą zobaczyło kilka milionów kierowców.