Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
OPIS PROJEKTU / ROZWIĄZANIE:
Program ma na celu pomoc w rozwiązywaniu problemu niedożywienia dzieci w Polsce poprzez:
Danone wyznaczył trzy rodzaje działań, które służą realizacji celów programu:
Głównym założeniem programu jest łączenie doświadczenia i potencjału różnych partnerów: organizacji pozarządowych pracujących na rzecz walki z niedożywieniem, mediów i biznesu, których wspólne działania mogą przynieść realną zmianę społeczną w Polsce.
Program umożliwia również zaangażowanie pracowników w podejmowane działania na zasadach wolontariatu pracowniczego. Dodatkowo wewnątrz firmy organizowana jest specjalna zbiórka żywności, w której może wziąć udział każdy pracownik wrzucając do zbiórkowego kosza wcześniej zakupione produkty.
Przez 2 lata trwania programu ufundowano w sumie około 1 mln gorących posiłków dla dzieci oraz przekazała 16 grantów, w wysokości 5000 złotych każdy, które wsparły lokalne inicjatywy wspomagające organizację ciepłych posiłków.
KORZYŚCI:
– Realizacja strategii firmy, czyli stanie się liderem wśród firm społecznie odpowiedzialnych w Polsce; – Stworzenie nowej, kojarzącej się pozytywnie marki (Podziel się Posiłkiem); – Wzrost sprzedaży w trakcie trwania programu; – Stworzenie ciekawego programu zaangażowania pracowników.
WYZWANIA:
– Rozpoznanie i opracowanie najbardziej potrzebnych i właściwych działań, które mogłyby przyczynić się do rzeczywistej poprawy sytuacji niedożywionych dzieci w Polsce. – Efektywna współpraca z partnerami reprezentującymi różne środowiska, mającymi różną specyfikę funkcjonowania, różne cele i interesy. Dla właściwej współpracy z partnerami Danone zdecydował się na powołanie specjalnego zespołu wewnątrz firmy, który odpowiada za właściwą realizację celów i założeń programu.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– Kluczową kwestią jest partnerstwo z organizacjami pozarządowymi, dzięki którym firma zyskują rzetelną informację na temat problemu niedożywionych dzieci; – Komunikacja, zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna, jest jednym z najważniejszych kryteriów powodzenia takiego programu; – Nie można budować wiarygodności tego typu programów, nie mając jej w oczach własnych pracowników.