Podziel się posiłkiem – Danone

Metryka praktyki

Firma: Danone,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2005

Częścią strategii odpowiedzialności społecznej firmy Danone jest zaangażowanie w rozwiązanie problemu niedożywienia dzieci w Polsce. Firma od dwóch lat prowadzi program Podziel się posiłkiem, którego głównym założeniem było połączenie doświadczenia i potencjału różnych partnerów, takich jak organizacje pozarządowe pracujące na rzecz walki z niedożywieniem, media i biznes, tak aby współpraca i siła oddziaływania mogły przynieść realną zmianę społeczną w postaci ograniczenia zjawiska niedożywienia dzieci.

Pierwsza edycja programu wykorzystywała metodę społecznie zaangażowanego marketingu. Opierając się na strategii zaangażowania konsumentów firma przygotowała partię produktów oznaczonych logiem programu Podziel się posiłkiem i wypracowała komunikację marketingową informującą konsumentów, że kupując produkty Danone oznaczone logo programu, pomagają dożywiać dzieci.

Kolejna edycja została poszerzona o nowe elementy, ogólnopolską zbiórkę żywności Podziel się posiłkiem i program małych grantów Masz Pomysł? Podziel się posiłkiem!

Pierwsza edycja programu Podziel się posiłkiem miała miejsce w roku szkolnym 2003/2004. Została zorganizowana przez firmę Danone przy współpracy z akcją Pajacyk Polskiej Akcji Humanitarnej. Dzięki aktywnemu udziałowi konsumentów, organizatorom udało się ufundować 364 726 posiłków dla dzieci w 76 szkołach w Polsce.

W drugiej edycji powiększyło się grono partnerów obok Danone i Polskiej Akcji Humanitarnej, pojawiły się Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności. W 2004 r. program przyczynił się do wydania 798 929 posiłków dla dzieci korzystających z pomocy 566 organizacji i instytucji. Program w 2005 roku był organizowany przez Danone i Fundację Polsat. Zbiórkę żywności w ramach programu  zorganizowały wspólnie Banki Żywności, Danone i Fundacja Polsat.